Zomerexpositie Corrosia

Annabelle Binnerts , Marina Heuvelman , Maureen Jonker, Maarten Nico, Hilde Onis en Joost Termeer exposeren bij Corrosia Almere Haven

Corrosia Theater, Expo & Film nodigt je van harte uit voor de feestelijke opening van onze zomerexpo Love@SecondSight op zaterdag 15 juni. In het bijzijn van de kunstenaars heffen we het glas vanaf 16 u.

Verliefd op Almere? Deze kunst laat je zien waarom!
Almere is een stad die verguisd wordt om zijn lelijkheid, Vinexwijken en tocht. In de saaiste stad van Nederland onderzochten zes jonge kunstenaars hun vooroordelen en aannames over Almere door op pad te gaan met zes Almeerders die hun favoriete plekken lieten zien. Zo onderzoeken de kunstenaars de ongekende kanten van de stad en brengen die in nieuw werk in beeld. De uiteenlopende keuzes tonen de veelzijdigheid van Almere: van een idyllisch ecodorp, tot de bijzondere figuren in een van de stadsbussen. En van een goed lelijk winkelcentrum tot de weidse wateren die Almere begrenzen. Wat de plekken gemeen hebben is dat ze kunstenaars inspireerden ons anders te doen kijken naar de dagelijkse wereld om ons heen en ons verliefd te doen worden op de schoonheid van het alledaagse.

Met werk van Annabelle Binnerts | Marina Heuvelman | Maureen Jonker | Maarten Nico | Hilde Onis | Joost Termeer