Zilver op Water (Lelystad en Almere)

Verlichte kunstwerken op het water in Lelystad en Almere.

Zilver op Water is zes jaar geleden ontstaan met één kunstwerk dat (bewust) in brand is gestoken op het water van het Zilverpark in Lelystad. Iris v’t Bosch was de initiatiefneemster. Sinds 2020 hebben Mannie Krak en Olaf Noordanus het stokje overgenomen. Zij organiseren het nu vanuit Kunstenaars Flevoland.

Zilver op Water is uitgegroeid tot een expositie met acht lichtgevende, drijvende kunstwerken op het water, zowel in Lelystad als in Almere. Elk jaar weer een nieuw thema, nieuwe werken en wisselende kunstenaars versterkt met, door de kunstwerken geïnspireerde, unieke muziekstukken die door elke bezoeker op eigen mobiele device en via de website te beluisteren zijn.

Vrijdag 16 december gaan de achter werken te water.
Om 17:00 gaan die dag voor het eerst alle lichten van de kunstwerken aan. Ze zijn dan t/m 25 december te zien in het Zilverpark in Lelystad.

De deelnemende kunstenaars zijn: Wil Vom Kothen, Van Roelink, Irma van Zijl, Mannie Krak, Erik Fakkeldij, Foktje Doornbos, Stieneke&Suze en Jacqueline Snoek.
Muziek: FRQNZS

Na 25 december verhuizen de kunstenaars hun objecten naar de Kemphaam in Almere.
Vanaf vrijdag 30 december zullen de werken tien dagen (met belichting in de avonduren) in Almere te zien zijn.

Klik op ‘BEKIJK ALLE FOTO’S’ voor de flyer van Zilver op Water.

Voor meer details, zie: https://zilveropwater.nl/