Twee nieuwe exposities van SKD (Dronten)

Expo's in het Aeres Bedrijvencentrum en in de FlevoMeer Bibliotheek.

Stichting Kunstraad Dronten (SKD) heeft twee nieuwe exposities ingericht in Dronten, een in het Aeres Bedrijvencentrum, en een in de FlevoMeer Bibliotheek. In dit bericht vind u de informatie over beide exposities.

In Aeres Bedrijvencentrum:

Van 2 maart t/m 1 juni 2024 is er een prachtige tentoonstelling in het Aeres Bedrijvencentrum, met werken van een viertal exposanten: Robert Bosari met bronzen beelden, en Alwine Willems, Henriëtte Hoffstee en Linda Rorije, elk met schilderijen.

De expositie is gratis te bezichtigen, op werkdagen van 8 tot 17 uur.
Het adres is De Drieslag 30, 8251 JZ Dronten.

In de FlevoMeer Bibliotheek:

Van 17 februari t/m 18 mei 2024 is er een tentoonstelling in de FlevoMeer Bibliotheek / De Meerpaal Serviceplein, De Rede 80, 8251 EX Dronten. Hier worden werken van twee exposanten getoond: Annie Kuipers-van Straalen – schilderijen, en Reina Bruinsma – keramiek. Deze expositie is te bezoeken tijdens de openingstijden van de bibliotheek. Ook hier is de entree gratis.

Annie Kuipers-van Straalen:
“Een kunstenaar uit Twisk heeft enige jaren bij mij thuis les gegeven aan een enthousiaste groep uit Dronten. Daarna ben ik lid geworden in Lelystad en heb ik lessen gevolgd bij de Vereniging van Lelystadse Amateur Kunstenaars (LAK). Nu volg ik een acrylcursus in Swifterbant bij atelier Zwanenbloem. Ik heb ook weer een aquarelcursus in Lelystad opgepakt.
Mijn voorliefde gaat naar acryl, aquarel en ook olieverf. Ik schilder op houten panelen, op linnen en op papier. Onderwerpen uit de natuur hebben mijn voorkeur. Ik werk graag buiten, maar meestal werk ik van foto’s. Het is een leuke hobby, vooral nu ik dat deel met mijn broer en vier zussen. Jaarlijks gaan wij een weekje weg met elkaar, b.v. naar Texel, Frankrijk, Drenthe, Veluwe, en dan wordt er heel hard gewerkt.”

Reina Bruinsma:
“Na een aantal jaren als Activiteitenbegeleider in de zorg te hebben gewerkt, heb ik een opleiding MO-A Handvaardigheid gevolgd op de Academie voor Beeldende Vorming in Amersfoort. Daar is het zaadje geplant voor mijn huidige hobby, het maken van Keramiek. Ik heb 25 jaar als docent gewerkt, waarvan 15 jaar in het Voortgezet onderwijs als docent Beeldende Vormen. Mijn eigen beeldend werk stond toen nog op een laag pitje. Na mijn pensionering heb ik het maken van Keramiek weer opgepakt. Dit deed ik op het Open Atelier in het Cultuurhuis in Woudenberg, waar ik inmiddels begeleider van het atelier en docent ben.
Nu mijn man een Raku-oven voor mij heeft gemaakt, gaat er weer een hele nieuwe wereld voor mij open! Het spelen met vuur, temperatuur en rook is heel boeiend. Op het gebied van keramiek raak je nooit uitgeleerd. Ik probeer van alles, maar mijn hart ligt bij het maken van gebouwen/huizen. Het is een hele uitdaging om van een zacht brok klei iets te maken wat strak en hard is. En dan te bedenken dat ik eigenlijk helemaal niet zo precies ben. Op vakanties, tijdens reizen, maak ik foto’s van gebouwen die als inspiratie kunnen dienen, maar meestal is het een fantasie-ontwerp.
Ik verkoop mijn werk via mijn website en ik sta weleens op kunst-/hobbymarkten. Dit is mijn tweede expositie, de eerste was in het Cultuurhuis in Woudenberg.”