“The Power of Blue” van KUP-11

Expositie "The Power of Blue" van KUP-11 in de Kunstkelder te Putten.

‘The Power of BlueExpositie KUP-11 in de Kunstkelder te PuttenVan 11 maart t/m 9 april verzorgt KUP-11 een prachtige expositie in de Kunstkelder te Putten met als thema ‘The Power of Blue’. Speciaal voor dit thema maakten de kunstenaars werken waarin de kleur blauw de boventoon voert.Blauw is de meest waardevolle kleur in de kunst en wordt vaak geassocieerd met rust, ruimte, harmonie en positivisme. In de loop der jaren zijn vele blauwe pigmenten ontwikkeld, zoals ultramarijn (lapis lazuli), kobalt, cerulean, indigo en Pruisisch blauw. Al deze blauwe nuances zult u terugvinden in de werken in deze expositie.De expositieDe expositie omvat circa 90 kunstwerken gemaakt door de leden van KUP-11: Anne Graalman, Eric Pasman, Esam Al Wasete, Fons Uytdehaag, Guda Boelens, Kitty van Dijk, Lies Resink, Marie-Therese van de Riet, Simone Hakhoff, Sonja Reedijk, Ton Ensink en Wil Fokke en gastexposanten Eva Kruis, Lena Postuma, Thea Hussaarts en Tini Muller.De werken in de expositie zijn zeer divers, er zijn schilderijen, collages, papierwerk, beelden, glaswerk en ook sieraden, alles met als hoofdkleur blauw! Iedereen is welkom op de opening in de Kunstkelder op vrijdag 11 maart om 20.00 uur.Over KUP-11KUP-11 (Kunst Uit de Polder) is een samenwerkingsverband van Flevolandse kunstenaars, opgericht in 2011. Het doel van het collectief is om elkaar te inspireren en te versterken door het organiseren van gezamenlijke exposities met een bepaald thema. KUP-11 telt momenteel 11 leden afkomstig uit Lelystad, Almere en Dronten. Kijk voor meer informatie op ‘www.kup-11.nl’.Waar:Kunstkelder, ingang achterzijde gemeentehuis van Putten,Schuin tegenover Brinkstraat 69, PuttenWanneer:11 maart 2022 t/m 9 april 2022di, do en vr van 14.00 -16.30 uurwo en za van 10.00-12.30 uuropening 11 maart 2022 20.00 uur in de Kunstkelder.