Piano weekend in theater Posa

Amare Consort organiseert 15 en 16 februari een klassiek weekend in theater Posa

Zaterdag 15 februari is er in het kader van het jaarlijkse ‘klassiek Weekend ‘ in theater Posa een voorspeelmiddag door pianoleerlingen van Ina Warger , Stans en Guido Meisner.

De aanvang is 14.30 uur en de toegang is gratis .

Dit jaar is het thema pianocomposities die door de Dans geïnspireerd zijn. Het zijn stukken voor pianosolo, maar ook enkele quatre-mains worden ten gehore gebracht. Zowel jongere als wat oudere leerlingen laten dan muziek horen uit diverse stijlperioden. Ook worden er beeldmateriaal getoond waarop men kan zien hoe de betreffende dansen er oorspronkelijk uit zagen. Iedereen is deze middag van harte welkom om te luisteren naar deze enthousiaste pianoleerlingen. Deze zaterdag is het eerste onderdeel van dit Klassiek weekend, want zondag is er concert met een optreden door meesterpianist Erwin Rommert Weerstra en enkele dansstudenten van de Nationale Ballet Academie uit Amsterdam. Wie daar voor belangstelling heeft, kan zich opgeven via www.theaterposa.nl. Voor jongeren tot 21 jaar is er een speciaal laag toegangstarief.

Deze zondag is een samenwerking tussen stichting Amare Consort en theater Posa.