Oproep voor expositie in De Verbeelding

Oproep aan kunstenaars voor deelname aan een expositie in De Verbeelding.

Stichting De Verbeelding, Marina van Arendonk, Programmamanager Cultuuronderwijs Zeewolde en Rob van den Broek, kunstenaar van stichting QEM, organiseren een cultuur educatieve expositie “Reis naar Verbeelding” in paviljoen de Verbeelding in Zeewolde.

“Reis naar Verbeelding” is het thema van een cultuur educatief programma, dat ontwikkeld wordt in samenwerking met de Programmamanager Cultuuronderwijs Zeewolde, lokale partners cultuuraanbieders en Fleck, het expertisecentrum cultuureducatie voor Flevoland. Het programma komt beschikbaar in eerste instantie voor de groepen 3 en 4 van de provinciale basisscholen, met de mogelijke uitbouw naar de hogere groepen op termijn.

De expositie “Reis naar Verbeelding” is een aanvullend onderdeel van het programma. De expositie vindt plaats van januari tot aan de meivakantie van 2023.

Wij zijn op zoek naar 30 – 40 werken die bij dit thema aansluiten. Er is ruimte voor in ieder geval 20 grotere platte werken (indicatie: maat 120 x 120) die aan de muur kunnen hangen, daarnaast is er (beperkt) ruimte voor ruimtelijk werk dat deels voor de ramen komt te staan op in de ruimte wordt opgehangen. De gebruikte techniek is vrij.

Om een samenhangend geheel te kunnen krijgen, zullen wij de werken vooraf beoordelen op de toegevoegde waarde aan de expositie.

Alle kunstenaars van Flevoland kunnen één of twee werk(en) insturen, zowel amateurs als professionals.

De werken zijn niet verzekerd tijdens de expositie.

Graag vóór 1 oktober a.s. een foto van je werk insturen, met de maten en zo nodig een beschrijving naar: broekrobvanden@gmail.com o.v.v. inzending expositie “Reis naar Verbeelding”

Vóór 1 december a.s. zullen we per mail aan je doorgeven of we je werk willen plaatsen. Zo nodig zullen we contact met je opnemen als er vragen of onduidelijkheden zijn. Mocht je zelf vragen hebben, bel of mail me dan even.

Andere belangrijke data:

• Brengen werk naar de Verbeelding: donderdag 12 januari 2023 tussen 10.00 en 12.00 u
  • Opening tijdens Open deuren tijd voor kunst zondag 22 januari 2023 15.00 – 17.00 u
  • Ophalen: datum volgt.