Nieuwe activiteit van Stichting Culturale

Han Hagens en Peter Koelman richten een expositie in het gebouw van MFA De Dukdalf.

Vanuit Welzijn is de vraag gekomen om het geheel gerenoveerde buurthuis (MFA) De Dukdalf van (2D) kunst te voorzien. De Stichting heeft hier ja tegen gezegd. Vanochtend 31 oktober 2018 is de eerste expositie ingericht. Het is een gecombineerde expositie geworden van twee Lelystadse kunstenaars, Han Hagens en Peter Koelman. Het gebouw heeft diverse ruimten waar in totaal wel zo’n 30 werken opgehangen kunnen worden. Wens van de Dukdalf was wel dat er kleurige en liefst figuratieve schilderijen opgehangen zouden worden. De foto’s gevenĀ een impressie.

Bekeken gaat worden of we ook MFA Zuiderzee van kunst kunnen voorzien. Kunstenaars die kleurig werk maken en over minstens 15 doeken beschikken kunnen zich aanmelden bij de Stichting.