KVF bestaat 30 jaar in 2019

Ter viering van het 30 jarig bestaan van de KVF zoekt men kunstliefhebbers die samen een Commissie van Wijs Publiek gaan vormen.

Beste Kunstliefhebber,

In 2019 bestaan we als Kunstenaars Vereniging Flevoland 30 jaar. Dat gaan we op een bijzondere en ambitieuze manier vieren. We grijpen dit jubileum aan om in een jaar tijd dertig verschillende kunstprojecten, evenementen en series te organiseren, verspreid over heel Flevoland. Elk project heeft een eigen karakter en sommige hebben meerdere onderdelen. Bij elk project hebben we een vorm van participatie gevonden voor het publiek. Een aantal projecten zijn zelfs helemaal gericht op amateurkunstenaars. Wilt u daaraan meedoen? Houdt onze berichten in de gaten!

Commissie van Wijs Publiek / Wise Art
We gaan een Commissie van Wijs Publiek installeren. Die commissie zal bestaan uit dertig mensen. Die gaan onze dertig projecten volgen en ons daarop maandelijks beoordelen. We zijn op zoek naar mensen die hieraan willen deelnemen. Interesse? Mail naar info@flevokunst.nl

Opening jubileumjaar / Eerste project
Op 17 januari 2019 (16.00 uur, De Muren van Archipel, Poëziestraat 360, Almere) openen we het jubileumjaar met het eerste project. Dat project heet ‘Hoe zien we de kunstenaar?’
De tentoonstelling bestaat uit dertig foto’s met als thema: hoe zien we de kunstenaar in onze tijd? Hoe is de beeldvorming?  Zien we de kunstenaar als een figuur met verf op zijn broek, achter een ezel? Vinden we het een rommelaar, of juist iemand die zorgvuldig aan een carrière bouwt? Is het een loner of een verbinder? Kan het ook iemand achter een computer zijn? Kunt u in een groep mensen een kunstenaar herkennen?
Niet alleen kunstenaars geven een beeld van hoe zij een kunstenaar en het kunstenaarschap zien, maar ook het publiek doet mee, in woord en beeld. U kunt foto’s insturen waarmee u uitdrukt uw idee van wat de kunstenaar heden ten dage betekent. U kunt die foto’s sturen naar de organisator van dit project, Alice Bunt: alicebunt@hotmail.com. U kunt ook geschreven antwoorden sturen.

E-mailadressen
U kent vast mensen in uw omgeving waarvan u denkt dat ze graag op de hoogte willen zijn van onze activiteiten. U kunt hen en ons helpen door dit bericht door te sturen. U kunt hen ook ons e-mailadres doorgeven, zodat zij ons zelf kunnen benaderen. Bij voorbaat dank!