Kettingkunst bij de LAK (Lelystad)

Met een schilderij reageren op een ander schilderij.

Van 28 november 2023 t/m 29 februari 2024 exposeert de Vereniging Lelystads Amateurkunstenaars (LAK) kettingkunst in Atelier De Veste aan De Veste 16-77 (boven de parkeergarage) in Lelystad.
Een groot aantal leden van de LAK en enkele aquarellades heeft de afgelopen maanden meegedaan aan de kettingschilderkunst. Het uitgangspunt van de ketting is een foto, die als inspiratie voor de eerste deelnemer van een groep geldt. Die persoon maakt naar aanleiding hiervan een schilderij of een grafisch werk en stuurt een foto van dit kunstwerk door naar nummer twee, die weer een eigen kunstwerk maakt en vervolgens doorstuurt naar nummer 3. Dit herhaalt zich diverse keren. Op deze manier zijn drie aantrekkelijke kettingen ontstaan, uitgewerkt in diverse technieken zoals acryl, aquarel, grafiek en olieverf.

De expositie is op dinsdag en woensdag van 10 tot 15.30 uur en van 20 tot 22 uur, op vrijdag van 10 tot 15.30 uur en zaterdags van 10 tot 14 uur te bezichtigen. Het atelier is van 20 december 2023 t/m 9 januari 2024 gesloten.
De vereniging heeft nog plaats voor nieuwe leden.