Expositie watercollectief van de LAK (Lelystad)

LAK exposeert eigen werk vanaf 6 september.

Binnen de Lelystadse Amateurkunstenaars (LAK) zitten een paar fervente aquarellisten. Dit kleine gezelschap gaf zichzelf de opdracht aan een zelfde techniek of onderwerp te werken. Het resultaat zou na zes weken onderling worden besproken. Het idee bleek een geweldige inspiratie voor andere leden. Allerlei technieken, stijlen en materialen kwamen voorbij. Het enthousiasme werkte aanstekelijk, zodat het collectief is uitgegroeid tot een wisselende deelname van vrijwel alle leden.
Ondanks dat de kunstwerken gemaakt worden met allerhande materiaal zoals acrylverf, pastel, potlood en krijt, blijft de groep zich het Watercollectief noemen. Tenslotte is het begonnen met een groepje waterververs. Het collectief is een aanjager voor kwaliteit, ook de werkbespreking draagt bij aan betere resultaten.

Deze kunstwerken kunt u vanaf 6 september tot half november 2023komen bekijken op de tentoonstelling in het atelier aan De Veste 16 73 in Lelystad. De openingstijden zijn op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 10.00 tot 15.30 uur en zaterdags van 10.00 tot 14.00 uur. Op dinsdag- en woensdagavond is het atelier van 20.00 tot 22.00 uur geopend.

Klik op ‘BEKIJK ALLE FOTO’s’ voor foto’s van een aantal van deze kunstwerken.