Expositie van De LAK in stadhuis Lelystad

De Vereniging Lelystads Amateur Kunstenaars heeft een expositie in het stadhuis van Lelystad.

In de maanden november en december hangt er werk van de leden van De LAK (Vereniging Lelystads Amateur Kunstenaars) in de hal van het Lelystadse stadhuis. Het is een veelzijdige tentoonstelling van de leden en het geeft een boeiend overzicht van allerlei werkstijlen. Sommige werken zijn zeer realistisch, andere meer grafisch of abstract.

De LAK is een levendige kunstenaarsvereniging waar ruimte is voor schilderen, tekenen, aquarelleren en diverse druktechnieken zoals linoleumsneden en etsen op tetrakarton. De LAK beschikt over een ruim atelier (De Veste 16-77 in Lelystad), waar iedereen zich kan uitleven en ontwikkelen in deze technieken. Jaarlijks draait er een programma waarin diverse kunstvormen worden gekoppeld aan thema’s, zoals landschap, portret, model, architectuur, perspectief of kleurcontrast. Iedereen is vrij om hieraan deel te nemen. Op donderdag draait er een aquarelcursus, waarvoor je je kunt inschrijven zonder direct lid te worden van de vereniging. Ook organiseert de LAK regelmatig open workshops, waarvoor iedereen zich kan inschrijven.
Voor de rest is iedereen gewoon bezig met eigen werk in een gezellige sfeer. De leden inspireren elkaar en door andere kunstenaars bezig te zien, leer je nieuwe dingen. Iedereen die geïnteresseerd is, is van harte welkom voor een rondleiding en voor meer informatie.

Klik op ‘BEKIJK ALLE FOTO’S’ voor een foto-impressie van de expositie.