Expositie SKD in Aeres Bedrijvencentrum (Dronten)

Kunstraad Dronten presenteert een expositie in het Aeres bedrijven centrum.

Stichting Kunstraad Dronten (SKD) presenteert een nieuwe expositie in het Aeres bedrijven centrum, De drieslag 30, 8251 JZ Dronten. De exposanten zijn: Erik Blok, Marja Schaefers en Wanda Landwaart.
Vanaf 3 mei tot 29 juli 2022 te bezoeken tijdens kantooruren en buiten die tijden na afspraak met de stichting Kunstraad Dronten.

Erik Blok
Als Erik schildert doet hij dat vanuit de emotie op het moment dat hij het landschap bekijkt. Het landschap moet hem raken.  Welk landschap hij vervolgens weergeeft in treffende kleuren, opgezet met zijn kenmerkende brede kwaststreek en een sterke vereenvoudiging van het landschap. Het kleurpalet voegt zich zonder dat hij zich daarover bekommert naar de kleuren van de seizoenen. Zijn voorliefde voor het landschap is er altijd geweest. Hij vindt het prima dat de menselijke aanwezigheid in het landschap zichtbaar is, maar de mensen hoeven er niet op. Zowel voor het Noord-Nederlandse als het Franse landschap geldt dat fantasie en werkelijkheid naadloos door elkaar lopen.

Marja Schaefers
Is autodidact keramist. Sinds 2011 werkt zij met klei en soms ook met porselein.
Vaak worden objecten eerst slechts in gedachten onderzocht; hoe het kunstwerk op te bouwen, waar moet steun gegeven worden, wat kan weggelaten worden. De kleur is bepalend of een object slaagt of niet slaagt.Met klei zoekt Marja naar vormen die uiting geven aan haar creativiteit en aan haar fantasie. Door de bijzondere vorm en kleurstellingen is het speels en fantasierijk en roept de kunst van Marja ook vragen op.

Wanda Landwaart
Geboren in Hilversum. Ze woont en werkt in Stoutenburg, in het buitengebied naast Amersfoort. Haar stijl kenmerkt zich door een krachtige toets met een specifiek eigen kleurgebruik. Licht en donker spelen een belangrijke rol. Ze werkt snel en brengt de verf zo direct mogelijk aan, zonder onderlagen.
Vaak schildert ze op locatie, waardoor er een zekere snelheid in het werk zit. Ze heeft een passie voor verf, landschap en mensen, wat tot uitdrukking komt in haar werk en de schilderlessen die ze geeft. Het (les) atelier, is aan de Hessenweg 57 in Stoutenburg.

Voor foto’s van één kunstwerk van elk van deze kunstenaars, klik op ‘BEKIJK ALLE FOTO’s’