Expositie Johan IJzerman (stadhuis Lelystad)

Werk van Johan IJzerman is te zien in het stadhuis in Lelystad.

Waarschijnlijk kent u zijn werk wel, van zijn beelden in de buitenruimte:
‘Triomf’, de drie stalen schijven aan de rand van de parkeerplaats bij het Lelystadse sportcentrum De Koploper. ‘Najade’, de bronzen waternimf, die bij de ingang van het zwembad uit het ‘water’ omhoog rijst. En ‘4Together’, het grote stalen beeld dat als welkomstpoort op de rotonde van de Golf Residentie in Dronten staat. Of u kent zijn sportschilderijen.

Johan IJzerman was bestuurlijk en als docent actief bij verscheidene kunstinstellingen in de regio. Als docent stimuleerde hij vooral de ontwikkeling van zijn leerlingen. In zijn eigen schilderijen is de beweging als een ontwikkelende factor aanwezig. Vaak van personen, actieve personen, in onder meer sport, spel en dans. Ze lijken soms wel uit de lijst te springen.

De veelzijdige Johan IJzerman gebruikt verschillende materialen en technieken. Brons en staal voor zijn beelden en olie- acryl- of aquarelverf voor zijn schilderijen.

Een serie van 24 dynamische acrylschilderijen en zeefdrukken, met onderwerpen als sport, spel en dans, hangen momenteel in de hal van het stadhuis van Lelystad.
Ze zijn daar nog te bekijken tot en met 28 april, tijdens de openingstijden van het stadhuis.

Deze expositie is georganiseerd door Kunstuitleen Lelystad.