Expositie in Calliope Art Factory

Rien Nijboer en Sjoerd van der Veen exposeren samen bij Calliope

Het Gesprek

Op zondag 8 maart om 16 uur opent in de Calliope Art Factory in Lelystad een gezamenlijke expositie van Sjoerd van der Veen (eigenaar Calliope Art Factory) en Rien Nijboer onder de titel “Het Gesprek”.
Sjoerd en Rien hadden enkele jaren geleden al een voorzichtig begin gemaakt om samen aan schilderijen te werken. Kortgeleden hebben ze dit weer opgepakt. Rien zegt daarover: ‘We hebben beiden uit onze voorraad aan werk diverse werken aangeleverd voor deze expositie: werken waarvan wij vonden dat het veranderd mocht worden. Wij schilderen dus aan elkanders werk en mogelijk daarna ook weer op werk waar wij reeds beiden aan gewerkt hebben. Hiermee zijn we in de maand februari en de eerste week van maart actief geweest in Calliope. Wanneer we er niet aan werken hangen de schilderijen in de expositieruimte aldaar. Het is denkbaar dat we een deel van het werk dat we tijdens de opening vertonen nog niet als afgerond zullen beschouwen. Mogelijk werken we hier in de expositieperiode die loopt tot 5 april nog aan door’.
U bent tijdens de opening op 8 maart om 16 uur van harte welkom om te bezien hoe het gezamenlijke werk op dat moment is gevorderd.
Calliope Art Factory, Kofschip 12, 8223 EZ Lelystad.

Een Vraaggesprek

Reeds diverse seizoenen organiseert het theatergezelschap Gruis in het Agoratheater in Lelystad het Cultuurcafé. Tijdens meerdere zondagen per seizoen wordt in een ontspannen sfeer een gevarieerd programma getoond, bestaande uit commentaren, interviews en toneel. Tijdens het laatste Cultuurcafé van het seizoen 2019/2020 zal Bas Teule (lid van Gruis) als onderdeel van het progrmamma een vraaggesprek met mij voeren over mijn schilderwerk. Onder andere de ontwikkeling in het werk tijdens de afgelopen bijna 25 jaar schilderen komt aan de orde.
Mogelijk bent u al een regelmatig bezoeker van het Cultuurcafé. Misschien zegt het u nog niets. Hoe het ook zei, u bent van harte welkom tijdens het Cultuurcafé van 15 maart in de Agora. Het Cultuurcafé vindt plaats in de Artiestenfoyer: de aanvang is 15.30 uur en de entree is 3 euro.
Agora, Agorabaan 12, 8224 JS Lelystad