Expositie Het gevoel van Flevoland

Expositie van KUP-11 in De Verbeelding (Zeewolde)

Van 8 december t/m 2 februari exposeert het Flevolandse kunstenaarscollectief KUP-11 in De Verbeelding in Zeewolde met als thema ‘ Het gevoel van Flevoland ‘. De kunstenaars, inclusief drie gast-exposanten, hebben zich laten inspireren door dit thema en beelden hun gevoel uit in verrassend veelzijdige werken, van schilderijen en foto’s tot papierkunst.

De officiële opening is op zondag 8 december om 15.15 u. en wordt verricht door Ben Huisman, directeur van Het Flevo-landschap. De entree is gratis en iedereen is hierbij van harte welkom. Tijdens het bezichtigen van de expositie wordt achtergrondmuziek op de piano verzorgd door Igna Geveke.

De afsluiting van de expositie is op zondag 2 februari van 15.00 tot 17.00 u. tijdens de ‘Open deuren: Tijd voor Kunst’. Een middag waarop de kunstenaars, musici, dichters en publiek elkaar in een informele sfeer ontmoeten. Er vindt een concert plaats door het Trio Triskel en dichters uit Zeewolde en Lelystad (de Dijkdichters) dragen gedichten voor die geïnspireerd zijn door de kunstwerken op de expositie. Toegangskaarten kosten 10 euro en zijn te bestellen op www.deverbeeldingzeewolde.nl .

KUP-11 (Kunst Uit de Polder) is een samenwerkingsverband van Flevolandse kunstenaars, opgericht in 2011. Het doel is om elkaar te inspireren en versterken en dit wordt onder andere bereikt door het organiseren van gezamenlijke exposities met een bepaald thema. KUP-11 telt momenteel 11 leden.
Kijk voor meer informatie op www.kup-11.nl .

De deelnemende kunstenaars zijn:
Anne Graalman, Dorrith Hillenbrink, Esam al Wasete, Guda Boelens, Ingrid Los-Zentveld, Kitty van Dijk, Lies Resink, Marie-Therese van de Riet, Sonja Reedijk, Ton Ensink, Wil Fokke, Simone Hakhoff, Fred van Welie, Martien Hoogebeen.