Expositie druk druk druk

17 oktober om 19.30 uur wordt de tentoonstelling Druk, druk, druk geopend

“Druk druk druk” gaat een mooie grafiektentoonstelling worden, met zeer gevarieerde kunst. Zowel ‘traditionele’ etsen zullen worden getoond. Ook is er werk te zien dat digitaal tot stand is gekomen en waarvan je je misschien kunt afvragen of dit ook nog grafiek is.

Ik heb er voor gekozen om ook nieuwe kunstvormen hierbij te betrekken. Er vinden nu eenmaal allerlei ontwikkelingen plaats. Er ontstaan steeds nieuwe technieken, waarvan kunstenaars gretig gebruik maken en die soms tot geheel nieuwe kunstvormen leiden. Kunst is per definitie in beweging en grafische kunst is dit evenzeer.

De opening van “Druk druk druk” zal op donderdagavond 17 oktober a.s. om 19:30 uur plaatsvinden. Matthijs Broers, manager bij De Kubus, zal op zijn geheel eigen wijze voor een bijzondere ceremonie zorgen.

De directe aanleiding voor het organiseren van deze expositie is het 30-jarige bestaan van de KunstenaarsVereniging Flevoland (KVF). Dit is een vereniging van momenteel 66 professioneel werkende kunstenaars die alle disciplines vertegenwoordigen en meest in Flevoland wonen en werkzaam zijn. Het jubileum wordt gevierd met 30 projecten in 2019, verdeeld over het hele jaar en heel Flevoland. Zie www.flevokunst.nl. “Druk druk druk” is het 25e project.

Van de KVF doen 8 kunstenaars mee. Ik heb hen uitgenodigd om ofwel grafisch werk te tonen, dan wel in hun eigen stijl en met eigen materialen hun persoonlijke verbeelding van het begrip “Drukkunst” in te sturen.