De Verbeelding opent haar deuren in 2019 met een nieuwe expositie

Open deuren: Tijd voor Kunst’ van 2019 bij De Verbeelding start met een expositie van Wim Pieterse

Een nieuwe expositie en lezing door Wim Pieterse, jazzy achtergrondmuziek, heerlijke hapjes, drankjes en gezelligheid. Dat zijn de ingrediënten voor de eerste ‘Open deuren: Tijd voor Kunst’ van 2019 bij De Verbeelding.  Vanaf 3 januari tot 1 maart 2019 exposeert Wim Pieterse zijn gemengde technieken op papier en zijn doeken in de Verbeelding van Zeewolde. Zondagmiddag 13 januari is hij te gast in het paviljoen en zal hij op zijn eigen wijze vertellen over zijn kunstwerken. Hij wordt begeleid door Wim Nueboer die zorgt voor passende jazzy achtergrondmuziek.

Het werk van Wim Pieterse is abstract en introvert. Dat houdt verband met zijn manier van waarnemen, waarbij de innerlijke ervaring welhaast van groter invloed is dan het kijken. Zijn tekeningen zijn luchtige, schilderachtige impressies tussen het benoemde en onbenoemde. Hij suggereert in zijn werk en laat ruimte over. Zijn handschrift in een vloeiende en weerbarstige beweging. Hij vertrouwt bij dit schilderproces op zijn handschrift. ‘Een doek is in staat om de energie die het schilderproces opwekt, vast te houden’, aldus de maker.  Rationele overwegingen laat hij niet toe, esthetische kwaliteiten, intuïtieve toetsing van persoonlijke ervaringen en stemmingen zijn richtinggevend in zijn werk.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u (weer) eens een kijkje komen nemen in Paviljoen De Verbeelding? Zondagmiddag 13 januari tussen 15.00 en 17.00 uur staat de deur voor iedereen open!
De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage bij de uitgang is van harte welkom.

Wanneer: zondagmiddag 13 januari
Adres: De Verbeelding 25, Zeewolde
Meer informatie: www.deverbeeldingzeewolde.nl
Toegang: Vrijwillige bijdrage bij de uitgang