Boekpresentatie Monica Maat (Lelystad)

In samenwerking met Kunstuitleen Lelystad presenteert kunstenaar Monica Maat haar boek.

Op zondagmiddag 9 oktober zal Monica Maat, in samenwerking met Kunstuitleen Lelystad, haar boek ‘De Kleur Gedicht’ presenteren. Deze boekpresentatie vindt van 14.30‑16.00 uur plaats in de theaterzaal van de KUBUS(Agorabaan 3, Lelystad).Het eerste exemplaar van het boek zal worden uitgereikt aan de Commissaris van de Koning in Flevoland, Leen Verbeek.

Op het programma staat onder andere de vertoning van een geometrische animatiefilm van Monica. Ook is er muziek, die door de wereldwijd werkende en gerenommeerde gitaarcomponiste Annette Kruisbrink speciaal geschreven is op zeven geometrische schilderijen van Monica, die ook in de KUBUS geëxposeerd worden. Deze speciale compositie heet ‘The Gallery Suite’ en wordt uitgevoerd door het Anido Gitaarduo.

Het kunstboek toont de meest recente geometrische werken en computer art van Monica, waarbij zij bijpassende gedichten heeft geschreven. De uitgever stelde Monica in de gelegenheid om dit kunstboek zelf op artistieke wijze vorm te geven. Bij de afbeeldingen weet zij dekunst van de geometrie te verweven met de kunst van het dichten.
Zij zal ook enkele gedichten uit haar boek voordragen.

‘Bedenker’ Niek Sonneveld zal de expositie van Monica inleiden. Gastheer is Erik Bijvank, voorzitter van de kunstuitleen Lelystad.

Iedereen is van harte uitgenodigd om deze feestelijke en inspirerende middag bij te wonen. Neem vooral gezellig familie, vrienden en kennissen mee!
De toegang is gratis.

Klik op ‘BEKIJK ALLE FOTO’s’ voor de uitnodigingskaart.