Eric Pasman exposeert in Landsmeer

Een expositie in De Kantoorboerderij.

De Kunstenaarsvereniging Landsmeer organiseert elke tweede weekend van de maand een expositie in De Kantoorboerderij in Landsmeer waar leden bij toerbeurt hun werk laten zien. In de maand oktober is KVL-lid Aty Meijer de exposant, samen met haar gastexposanten Carla Schouman en Eric Pasman. Deze expositie zal plaats vinden op zaterdag 12 en zondag 13 oktober in De Kantoorboerderij, Dr. Martin Luther Kingstraat 2c, 1121CP Landsmeer. Openingstijden van 11.00 u tot 17.00 uur. De expositie is een overzicht van hun individuele werk.

Aty Meijer
Om het werk te omschrijven: het creëren met glas op hout of wat voor ondergrond ook. Als ‘schilderij’ of op een object.
Ze is op Curaçao begonnen met deze kunstvorm en heeft als autodidact een weg gevonden in het hele proces. Aty werkt voornamelijk met glas. Allerlei soorten, van mat glas tot speciaal glas, maar in ieder geval niet transparant. Door steeds meer te experimenteren, met soorten glas, verf etc. maakt ze nu voorstellingen waarbij het onderwerp van het mozaïek in glas wordt opgezet en wordt omringt met schilderwerk, al dan niet met extra afbeeldingen.
Ook opdrachten zijn haar niet vreemd: in Canada, op Curaçao, op Bonaire en in Nederland hebben mensen haar werk in huis.

Gast exposanten:
Eric Pasman
Eric ontwikkelde een eigen heldere beeldtaal die zich in zijn schilderijen kenmerkt door een vlotte en gevarieerde toets in contrasten van licht. Hierdoor ontstaat er een levendigheid die je als kijker naar binnen trekt. Zijn werk is niet het resultaat van en plan of uitgebreide voorstudie. Elementen uit de werkelijkheid vormen de basis. Hij speelt met de context en zoekt de grens op van een figuratieve stijl.

Carla Schouman
Carla is als autodidact een van de weinigen die het proces van creëren goed onder de knie heeft en de technieken tot in de puntjes beheerst. Zij werkt voornamelijk met acrylverf, pastelkrijt en pastelpotlood. Haar werk is realistisch, soms op het fotografische af, maar ook uitdagend en verfrissend. Ook schuwt zij niet om nieuwe technieken te proberen en af en toe het abstracte te benaderen. Met andere materialen iets op het doen op te bouwen, lukt haar ook prima. Ze heeft enkele opdrachten gehad en nu is haar eerste expositie een nieuwe uitdaging.