10-jaar KUP-11 –> Expo in Kubus

Een expositie in de Kubus van KUP-11 (het kunstenaarscollectief "Kunst Uit de Polder-2011), vanwege haar tienjarig jubileum.

“Een hommage aan de kunst en cultuur van de 20e eeuw”

Van 27 oktober 2021 t/m 20 januari 2022 viert KUP-11, het kunstenaars collectief “Kunst Uit de Polder-2011” haar tienjarig jubileum met deze prachtige expositie in de Kubus te Lelystad.

De expositie omvat circa 40 kunstwerken gemaakt door de leden: Anne Graalman, Eric Pasman, Esam Al Wasete, Guda Boelens, Kitty van Dijk, Lies Resink, Marie-Therese van de Riet, Simone Hakhoff, Sonja Reedijk, Ton Ensink en Wil Fokke.
De werken (van schilderijen tot modeartikelen) zijn geïnspireerd door een specifieke kunststroming of bekende kunstenaar uit de vorige eeuw.
Het resultaat is een indrukwekkend eerbetoon aan de kunst waar velen mee zijn opgegroeid.
Rondlopend op de expositie herkent u bekende kunststromingen zoals Kubisme, Expressionisme, De Stijl, Popart en Op Art en de inspiratie vanuit kunstenaars zoals Frida Kahlo, Henri Matisse, Jan Schoonhoven, Pablo Picasso en Sonia Delaunay.

Naast de huidige leden, hebben ook oud-leden Marijke Kienhuis, Monica Maat, Dorrith Hillenbrink en Rien Nijboer voor deze expositie een werkstuk gemaakt.

Speciaal voor de jubileumexpositie schreven stadsdichter Thomas Gerla, oud-stadsdichter Juul Baars, de KUP-11 leden Anne Graalmans, Sonja Reedijk en oud-lid Monica Maat gedichten, die zijn opgenomen in deze expositie.

Openingstijden:
maandag 12.00 tot 23.00 uur