Nieuwe expositie bij Stichting Kunstraad Dronten

Vijf kunstenaars met verschillende stijlen en technieken.

Er is weer een nieuwe expositie van de Stichting Kunstraad Dronten (SKD) in het Aeres Bedrijven Centrum in Dronten, met nieuwe kunstenaars met verschillende stijlen en technieken. Deze expositie is te bezoeken tijdens de openingstijden.
Eventueel kunnen kleine groepen op afspraak ook buiten de reguliere openingstijden de expositie bezoeken.
De exposanten zijn: Lesley Oostra– Sieraden, René Kerkhof – Houtkunst, Vanessa Beekhuijzen– Schilderijen, Evalie-Cecchini-Bonestroo– Schilderijen en Jeannine-Indewey-Gerlings – Keramiek.

Vanessa Beekhuijzen:
Vanessa schildert al bijna haar hele leven, waarbij haar voorkeur uitgaat naar realistische landschappen en voorstellingen. Hier geeft zij vervolgens door middel van opvallende kleuren en composities een geheel eigen draai aan, waardoor een bijna onwerkelijk, irrealistisch effect ontstaat. Haar werk is duidelijk herkenbaar door het heldere kleurenpalet en duidelijke licht- en schaduweffecten. De onderwerpen zijn daarentegen zeer gevarieerd, maar over het algemeen realistisch.

Vanessa werkt onder de naam Ness. Haar werk is online ook op verschillende plekken buiten haar website te vinden.

Lesley Oostra:
Lesley Oostrais 73 jaar. Haar creativiteit is ontstaan na de geboorte van haar kinderen om wat omhanden te hebben. Ze maakte iets nieuws uit tweedehands kledingstukken die ze kocht op rommelmarkten, voor de kinderen en haarzelf. Aparter konden ze er niet bijlopen. 10 jaar heeft zij de School voor Expressiete Roosendaal bezocht en daar les gehad in o.a. tekenen, schilderen, boetseren en beelden maken. Vervolgens heeft ze bizarre koppen van klei gemaakt. Tegenwoordig maakt ze vooral kunststukken van gerecyclede materialen.
Haar liefde voor “mijn mode” is nooit weggegaan. Op deze manier hoopt ze mensen te
stimuleren spullen niet weg te gooien, maar eens te kijken of er nog een nieuw leven
gecreëerd kan worden.

Jeannine Indewey-Gerlings:
Jeannine Indewey-Gerlings is geboren in Den Haag in1951. Als kind werd ze al gefascineerd door de natuur, het leven en kunst. Daar zij toen nog niet wist welke vorm van kunst het zou worden ging ze zichzelf ontwikkelen in mode. Door exposities te houden met haar beelden heeft ze enige bekendheid gekregen en heeft ze opdrachten gekregen om beelden te maken van anderen. Daarnaast maakt ze ook beelden van dieren en fantasie. De realistische en de fantasie beelden maken deel uit van perioden van mijn leven.Mooie tijden, moeilijke tijden, trieste gebeurtenissen in mijn leven, deze geven mij voldoende inspiratie om beelden te maken en hierdoor heb ik mijzelf steeds verder kunnen ontwikkelen tot het niveau waarop ik nu mijn beelden maak.

René Kerkhof, De Stronkenfluisteraar:
De getoonde eikenhouten objecten zijn een serie afkomstig uit een privé bos in Drenthe. In dat bos werden vroeger eiken gekapt voor de open haard van zijn oom en zijn vader. De stronken zijn blijven zitten. Die haalt René er nu uit en bewerkt ze tot deze vorm. Soms worden ze qua gewicht meer dan gehalveerd. De toegevoegde tinnen lepels accentueren de vorm of sluiten het juist af. De scheuren worden op verschillende manieren behandeld. Behalve deze stronken maakt René ook assemblages, schilderijen en andere objecten.

EvalieCecchini-Bonestroo:
EvalieCecchini-Bonestroo, afgekort tot ECB, omdat haar hele naam niet op een schilderij past.
In 2012 is ze weer begonnen met schilderen en tekenen. Naast beeldend kunstenaar & illustrator, is ze schrijver. Samen met haar lief woont ze in het buitengebied van Bornerbroek tegen de rand van een bos waar ze vanaf de dag dat ze daar kwamen wonen haar inspiratie vandaan haalt. Tussen 2012 en 2017 schilderde ze vooral op therapeutische basis om een chronische ziekte een plek te geven; dit was werk dat aan de hand van verwerkingsdromen ontstond. Hierin staat water centraal, maar vooral het onderwater leven en het licht dat onder het wateroppervlakte doorschijnt. Haar onderbewustzijn manifesteerde zich door dromen die zich letterlijk onder water afspeelden. Haar huidige werk varieert van figuratief symbolisch naar magisch realisme/ surrealisme en absurdisme, maar ze volgt niet specifiek een bepaalde stroming. Toch vindt ze het verbinden van een zichtbare werkelijkheid met een nog niet bestaande werkelijkheid heel interessant en blijft ze hier altijd wat in ‘ronddobberen’. Dit is ook een levenslang proces.