Tentoonstelling van de grafiekgroep van het LAK

De leden van de grafiekgroep van de LAK exposeren aan de Veste 16-77

Van 25 maart tot 30 april 2018 tonen de leden van de grafiekgroep van de Vereniging Lelystads Amateur Kunstenaars hun meest recente werk in het Atelier aan De Veste 16-77 te Lelystad.
De leden van de  grafiekgroep van het LAK: Marja Oosterwijk, Arno Kortekaas, Henk Siepel, Herman van Dalen, Jaap Knip en Nico Moonen werken nu zo’n twee jaar elke zaterdag in het atelier.  De groep is vooral op zoek naar een eigen invulling van het begrip grafiek. Daarin gaat ieder lid zijn eigen weg en zo inspireren zij elkaar. Vanuit de oude technieken werkend, vinden ze dat er ruimte moet  zijn om te experimenteren. Deze tentoonstelling is dan ook heel gevarieerd. Heel veel is mogelijk: van traditionele etstechnieken tot het onderzoekend werken met nieuwe materialen. In de keuze van onderwerpen en technieken is iedereen vrij. Ook dat is duidelijk in deze tentoonstelling te zien.
De leden van de grafiekgroep organiseren als “grande finale” op zondag 29 april een workshop, waarin iedereen kan kennismaken met een tweetal eenvoudige technieken: drogenaald etsen en monotype in 2/3 uur.  We beginnen om 11 uur. De kosten van de workshop zijn € 2,50. Opgeven kan op het atelier of via de mail info@atelierdeveste.nl.  De tentoonstelling is open tijdens de openingstijden van het atelier, zie www.atelierdeveste.nl.