Monica Maat genomineerd voor André Evard-prijs

Monica Maat is in Duitsland genomineerd voor de André Evard-prijs

Voor de vijfde maal heeft Kunsthalle MESSMER in Riegel [Duitsland] de Internationale André Evard-prijs 2018 voor concrete en constructieve kunst uitgeschreven.  Deze prijs is opgedragen aan de Zwitserse kunstenaar André Evard (1876-1972). Vanaf 1913 concentreerde Evards werk zich op geometrische abstracties. Hij was een van de eerste niet-figuratieve kunstenaars en behoorde  tot de pioniers van de Zwitserse constructieve-geometrische schilderkunst. Later volgde in Nederland kunststroming De Stijl, opgericht in 1917 door Theo van Doesburg met als leden o.a. Piet Mondriaan, Gerrit Rietveld en Bart van der Leck.

De Lelystadse kunstenares Monica Maat is door een vakjury genomineerd voor deze prijs. Haar geometrisch werk, dat afgelopen zomer tijdens een solo expositie ook in het Stadsmuseum van Harderwijk was te bezichtigen, is genomineerd uit ruim 600 inzendingen uit 45 landen.

Voor de presentatie van de genomineerde werken van ruim 80 kunstenaars wordt een tentoonstelling georganiseerd. Met schilderijen en sculpturen geeft de tentoonstelling een breed inzicht in het huidige, internationale werk van deze veelzijdige kunststroming. De tentoonstelling is vanaf 3 november 2018 tot en met 18 februari 2019 te bezichtigen in Kunsthalle MESSMER in Riegel. In de loop van de tentoonstelling beslist een gerenommeerde deskundige jury over de winnaar van de Internationale Evard Preis.

De opening zal op 2 november 2018 plaatsvinden.

3 nov. 2018 – 18 febr.2019

Kunsthalle Messmer