LAK exposanten Tour of Art exposeren aan de Veste

In de Veste bij de LAK exposeren Ans Hagemans, Mariëtte van der Vat en Henk Siepel

In aansluiting op de Tour of Art exposeren Ans Hageman, Mariëtte van der Vat en Henk Siepel tot 17 november in Atelier de Veste, de Veste 16-73 Leystad.
Deze schilders zijn het hele jaar druk bezig en zoeken steeds naar vernieuwing in hun werk. Ans en Mariëtte laten zich inspireren door de Duitse expressionisten, die kleurrijk, los en vrij werken. De inspiratiebronnen van Henk zijn de militaire schilders/impressionisten van rond 1900 zoals Maarten Krabbe en Jan Hoynck van Papendrecht.
De exposanten hebben bij de Vereniging Lelystads Amateurkunstenaars het Watercollectief (een groep van nu 15 aquarellisten) opgericht, waarin de kunstenaars de uitdaging aangaan om te experimenteren en elkaar te stimuleren door beoordeling en bespreking van elkaars werk. Hierdoor ontstaat een positieve stimulans van kennisoverdracht, nieuwsgierigheid naar experimenteren en lerend effect.
De openingstijden van het LAK zijn op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag van 10:30  tot 16:00 uur en in de avond van maandag t/m woensdag van 20:00 tot 22:30 uur. Op zaterdag is de LAK van 10:00 tot 14:00 uur geopend. Entrée is gratis met uitleg en informatie. Voor verdere informatie zie  http://atelierdeveste.blogspot.nl