Groene Sluis steunt Stichting Culturale

Vrijdagavond 16 februari ontvangen "goede doelen" in Lelystad geld van de Groene Sluis.

“Op 16 januari werd, tijdens een feestelijke en gezellige avond bij de Groene Sluis, bekend gemaakt hoe hun winst over 2017 verdeeld zou worden over de aanvragen voor Lelystadse (maatschappelijke en culturele) goede doelen.
Indrukwekkend, hoeveel er in Lelystad op deze vlakken gedaan wordt! En nog indrukwekkender: het enthousiasme waarmee de Groene Sluis, bij monde van Janneke Pikkert, al die projecten van harte ondersteunen en er zo graag het beschikbare geld aan uitgeven!

Zelf kregen wij, Stichting Culturale, €3000 toebedeeld, voor de aanschaf van een eerste serie verplaatsbare en goed op te bergen expositiepanelen.
Sommige deelnemerslocaties van de Tour of Art Flevoland zijn mooi, ruim en licht, terwijl er, b.v. door erg veel ramen, weinig of geen ‘hangruimte’ voor 2D-kunst is. Daarom huren wij (voor zover het budget het toelaat) jaarlijks voor een aantal dagen rondom het weekend van de Tour of Art, expositiepanelen in Almere. Dat betekent (relatief hoge) kosten, die jaarlijks terugkomen. Het bestuur heeft daarom besloten te proberen om, via een aantal goede-doelenfondsen, in de loop van 2-3 jaar zelf voldoende expositiepanelen aan te kunnen schaffen.
De Groene Sluis heeft ons gisteravond hiervoor een heel mooie donatie vanuit het Groene Sluisfonds toegezegd, waarvoor wij hen zeer dankbaar zijn! Een heel mooie start voor dit project.

We zijn met nog meer fondsen bezig, waarvan we nog niet weten wat die gaan opleveren. Maar we verwachten in de loop van dit jaar de eerste serie expositiepanelen aan te kunnen gaan schaffen.

Met heel veel dank aan De Groene Sluis!”