Expositie Geert Jan ten Napel bij de LAK

Geert Jan ten Napel Expositie: Made in LA

26 november tot 29 december 2017
Atelier de Veste
“Made in LA” is de tweede solo-expositie van Geert Jan ten Napel in Atelier de Veste.

Deel 1 was zwart/wit.
In 2016 toonde hij tekeningen (potlood, inkt, viltstift) gemaakt in de periode 2011 – 2016, waaronder veel model- en portrettekeningen, aan de Klassieke Academie in Groningen, de Wackers Academie in Amsterdam en bij de Lelystadse Amateur Kunstenaarsvereniging (LAK).

Deel 2 is in kleur.
Deze  expositie is gevuld met schilderijen (olie, aquarel) gemaakt in de periode 2014 – 2017. Net als de tekeningen is al het werk figuratief: stillevens, studies naar oude meesters, interieur/exterieur, portret en model.
De meeste schilderijen zijn gemaakt tijdens de opleiding aan de Wackers Academie in Amsterdam of op zijn minst daar gestart en in Lelystad verder uitgewerkt. Vandaar de titel van de expositie “Made in LA” (Lelystad – Amsterdam). Uiteraard ontbreekt zijn specialiteit bij de Lelystadse Amateur Kunstenaarsvereniging niet: model-naar-waarneming.

De officiële opening van deze expositie is op zondag 26 november om 15.00 uur en is daarna tijdens de openingstijden van het atelier te bezoeken.
Atelier de Veste
De Veste 16-77